torstai 25. marraskuuta 2010

Selkälihaksia metsästämässä

Tänään aamusta taas selkäjumpalle...jätin aerobisen tästä treenistä pois, sillä halusin keskittyä rauhassa vain selän treenaamiseen, selkätreeni muutenkin niin pitkä ja raskas. Eli heti treenin alussa napit korville, Disturbed täysille ja töihin...
Treeni olikin todella hyvä ja keskittynyt, painoa pystyi lisäämään taas reilusti, tuntui yllättävän kevyeltä. Muutama viikkohan tässä on nyt syöty selvästi vähemmän tavoiteltaessa vähän siistimpää ruhoa, mutta ainakaan vielä olo ei ole yhtään väsynyt, päinvastoin. Eli treeni meni suurinpiirtein näin:

Leuanveto, kapea ote

BW 10, 8, 7

Kapea veto taljassa

40kg x 12
60kg x 12
65kg x 9
70kg x 7
Pumppisarja perään 50kg x 13

Alatalja leveällä

40kg x 10
70kg x 15
80kg x 12
85kg x 10, 9

Ylätalja leveä, eteen

40kg x 10
60kg x 12, 10, 10

Ylätaljaveto eteen leveällä tangolla

40kg x 10, 9, 8, 8


Lopuksi vielä pumppailin muutamiä näverrysliikkeitä ristikkäistaljassa. Nyt jo päivän lopussa lihaksistossa tuntuu ihana orastava särky, eli treeni on mennyt sinne minne pitikin :)

Liitänpä tähän tämän hetken motivaatiokuvani, ihana Oksana Grishina...tämä kuva on vain niin täydellinen.

5 kommenttia:

  1. Oksanan kuva nosti taas kivasti motivaatiota ylöspäin :)

    Ajattelin kysästä sulta hieman selkätreenistä. Kun sulla on ihan mahtavasti lihasta epäkkäissä ja yläselässä, niin onko sulla antaa mulle jotain vinkkiä treeniliikkeisiin tuolle seudulle? Nyt koitan nimittäin epätoivoisesti saada lihasta myös tuonne :)

    VastaaPoista
  2. Tuo Oksanan kuva on ollut tietokoneellani taustakuvana jo jonkin aikaa, kaikin puolin visuaalisesti motivoiva kuva :)

    Minun selkänihän on Jutta todella kapoinen sinuun verrattuna :D Epäkkäät kyllä kieltämättä vahvat, ne ovat olleet aina, geneettistä kai...minä pikemminkin epätoivoisesti yritän välttää liikkeitä jotka käyvät epäkkäisiin, ne mielestäni jo liian suuret. En ole koskaan tehnyt erillisiä epäkäsliikkeitä, kohautuksia tms.

    Itse luulen, että osasyy epäkkäiden kasvuun on ollut käsipainoilla tekemäni vipunostot sivulle, jotka ovat olkapäiden sijaan menneet vähän kohautusmaisiksi kun on heilutellut turhan isoja painoja.

    Yläselkä on ollut edellä keskiselkää kyllä, ihan koska selkätreenissä olen selvästi suosinut ylhäältä tulevia vetoja, eli pääpaino selvästi ollut leuanvedoilla, leveällä ylätaljalla eteen ja kapealla vedolla. Yläselän kehitys parani heti kun vapautin liikeradan aivan täydeksi, eli annan lapojen liikkua koko liikeradaltaan, pidän liikeradan melko puhtaana, vältän heijausta.

    Eli ei minulla kyllä ole mitään suurempia erikoisjuttuja, selkä on vähän mitä on...ja kun aiemmin ei ajatellut kilpailemista, treenasi miten sattuu, ja sitä epäsymmetriaa saa nyt paikata vielä pitkään :/

    Oikein paljon tsemppiä sinulle treeneihin!

    VastaaPoista
  3. Onpas kivan oloinen blogi sulla täällä. Eksyin ihan vahingossa, mutta pääsi kyllä heti luettavien listalle.

    VastaaPoista
  4. Kiitos Johanna vastauksesta!
    Mulla ei ole ollenkaan epäkäsgeenejä, siskoni vei munkin geenit :( Ei auta kun treenata vaan. Nyt olen oikeastaan vasta aloittanut epäkästreenit. Luultavasti aika hyvin olen osannut eliminoida nuo olkapää ja selkätreeneissä :)

    Olen nyt muuttanut tekniikkaani hitaammaksi (negatiivista vaihetta) ja puhtaammaksi. Täytyy oikeastaan osaltaan kiittää sinua, koska vidoistasi olen oivaltanut tämän jutun tärkeyden! Sopii mulle kuin nenä päähän. Positiivista on, että treenit eivät vedä enää niin tukkooon lihaksia ja piiitkästä aikaa olen saanut treenin jälkeisen kivun takaisin.

    Jutta

    VastaaPoista
  5. Jutta; ihan mieletön juttu, jos minun videonpätkistäni on ollut jotain hyötyä, tästä tuli hyvä mieli kyllä pitkäksi aikaa :D Kuten Expossa sanoinkin, kiitos itsellesi blogistasi, joka on ollut tännepäin ihan mieletön motivaattori!!

    Anna; Kiva, että kommentoit :) Olen minäkin käynyt lukemassa blogiasi, oikein kovasti tsemppiä kisaprojektiin!!! Mukava totta kai seurata valmistautumistasi!

    VastaaPoista