sunnuntai 6. helmikuuta 2011

Palaset loksahtelevat kohdalleen

Tämä viikkohan siis päättyi tuohon Biosignature-mittaukseen, jota olin odottanut etukäteen todella paljon. Mittauksen minulle Helsingissä teki Emma Reunanen, Emman tiesinkin etukäteen kun olin viime vuonna nähnyt Emman classic-lavalla Lappeenrannassa ja Expossa, ja toki Emman blogia on tullut seurattua ahkerasti. Emma olikin ihan supermukava ja ammattitaitoinen, kotiin viemisinä oli pää ihan täynnä kaikkea uutta ja innostavaa tietoa jota pitää ryhtyä testaamaan käytännössä :D

Itse mittauksen tulokset olivat hormonitoiminnan suhteen sen suuntaisia, mitä etukäteen olisin arvellutkin. Rasvaprosentti oli todella iloinen yllätys, sitä piti loogisesti juhlistaa armottomalla mässyllä kotiinpalatessa ;)

Nyt minulla jotenkin todella rauhallinen ja hyvä olo, monessa suhteessa tuntuu, että moni asia alkaa olla mukavasti kohdallaan. Käänteentekeviä muutoksen hetkiä omassa treenaamisessa aiemmin ovat ollet valmentajani ja ystäväni Elorannan Teemun tarjoama apu ja ammattitaito, tällöin kehitys muuttui dramaattisesti ruokavalion ja treenivinkkien avulla.
Eteenpäin potki seuraavaksi Leaderin tarjoama yhteistyö ja sitä kautta kilpailupäätös...enemmän kurinalaisuutta, tavoitteellisuutta tekemisiin.
Nyt biosignature-analyysi tuntui tukevan ajatusmaailmaa, joka valmentajallani on jo aiemmin ollut ruokavalion ja kehon kokonaisvaltaisen toiminnan suhteen, eli analyysi tarjoaa yhden työkalun lisää pyrkiessä tavoitteisiin. Tämä jää siis käyttöön jatkossakin minulla analysoidessani kehoni toimintaa.

Tänään palaveerattiin Teemun kanssa jonkin verran tulevista ruokavalion hienosäädöistä. Alkaa löytyä se kokonaisuus, joka itselle toimii parhaiten. Puhuttiin mm. siitä, että minulle sopii "siistimpänä" olo, kehoni menee tukkoon ylimääräisistä kaloreista, todella maltillinen plussilla olo on toimivampaa. Viime aikoina lievillä miinuksilla palautuminen ollut taas parasta kuin koskaan, treeni kulkee todella hyvällä sykkeellä...ja koska kortisolitasot muutenkin minulla koholla, turha päästää kroppaa kuosiin, joka aiheuttaa ahdistusta ja jossa en viihdy.

Laji ei ole vain treeniä ja ruokavalio, niiden optimaalinen yhteen sovittaminen vaatii ihmisen näkemistä kokonaisuutena ja yksilönä...tässä kohtaa tulee esiin todella hyvän valmentajan ammattitaito ja kyky nähdä valmennettava paitsi "mekaanisena" yksikkönä ( treenit, liikeradat jne. ) sekä biologisina toimintoina ( ruokavalio, elämäntavat ) myös persoonana ( henkinen valmennus). Olenkin onnellinen siitä, että minulla valmentaja joka on kaikkea edellämainittua :)

Matkalla Helsinkiin kävin Lahdessa Kuntokeskus K&M:llä treenaamassa. Samuli oli jo aiemmin maininnut salin uusista selkälaitteista, joita oli päästävä kokeilemaan. Pidin kyllä kovasti laitehankinnoista! Ohessa (taas) videonpätkä tuosta testaustreenistä ;)



2 kommenttia:

  1. siis vitsit! mä kateellisena katselen vaan näin upeeta naista! Mikä selkä! :)
    Meikäläinen on niin noviisi vielä näissä asioissa, mut vielä mä täältä nousen :D

    VastaaPoista
  2. Oi, tosi paljon kiitoksia ystävällisestä kommentista :) Kyllä tuohon selkään mahtuisi vielä paljon enemmänkin lihasta, pikkuhiljaa hyvä tulee :D

    VastaaPoista